Forex In Malaysia Gesetz


(Die folgenden sind ausgewählte Auszüge aus einer Antwort, die ich in einem anderen privaten Forum in Antwort auf eine ähnliche Sorge geschrieben habe) 1. Bitte lesen Sie das Exchange Control Act zusammen mit dem folgenden BNM-Rundschreiben, um den Kontext zu verstehen: BNM Statement Das Rundschreiben heißt ECM9 und es Hat einen Abschnitt, der besagt: Eine ansässige Person mit inländischen Ringgit Kredit-Einrichtungen ist erlaubt, Ringgit in Fremdwährung bis zu RM1 Millionen pro Kalenderjahr für Investitionen in Fremdwährungsaktiva umzuwandeln. 2. Wenn Bank Negara nur Fremdwährung erwähnt (im Gegensatz zu Fremdwährungsaktiva), dann bedeuten sie in der Regel Fremdwährung CASH. NICHT der Saldo auf deinem Bankkonto, der, wenn du wirklich darüber nachdenkst, GERADE NUMMER ist. 3. Autorisierte Händler von Devisen CASH in diesem Land sind malaysische Banken und lizenzierte Geldwechsler. 4. Der Begriff Schema bezieht sich auf die Einzahlung von ONSHORE (nicht Offshore) Einzelpersonen oder Unternehmen, die NICHT LIZENZIERT sind, um Einlagen zu akzeptieren. Die einzigen lizenzierten ONSHORE-Einzahler in diesem Land (soweit es mich betrifft) sind malaysische Banken und Discounter. 5. Beachten Sie, dass BNM illegale Investitionen erwähnt. Was bedeutet, dass LEGAL Investitionen in Ordnung sind. 6. Im Rahmen des Börsengesetzes von 1953 (ECA) ist es für eine Person in Malaysia offensichtlich, Fremdwährung zu kaufen oder zu verkaufen oder eine Handlung vorzunehmen, die mit dem Kauf oder Verkauf von Fremdwährung in Verbindung steht oder sie vorbereitet Mit einer Person, außer einem autorisierten Händler. Es ist auch ein Vergehen für eine Person zu helfen oder eine andere Person zu kaufen oder verkaufen Devisen mit einer Person zu kaufen, es sei denn, die Person ist ein autorisierter Händler. 7. Das bedeutet, dass ich meinen Ringgit-Asset an USD mit einem autorisierten Händler (d. H. Einer malaysischen Bank) verkaufen und meinen neuen USD-Asset nach ECM9 investieren kann. Der erste Teil des letzten Absatzes bezieht sich auf den Kauf von Fremdwährung gegenüber dem RINGGIT. Wie ich meinen neuen USD-Asset investiere, wird dann meine eigene Angelegenheit sein und ich werde nicht über Margin-Anrufe weinen, weil ich immer jedes Mal finanziell löslich sein sollte und solange ich im Strikt mit meinen Stopps bin. 8. Einige der Beispiele der Gefahren in BNMs letzte Pressemitteilung gegeben sind jedoch wahr. Einige missbräuchliche Trainingsprogramme verwenden Hard-Ball-Taktiken, um unbesetzte und unvorbereitete Investoren zu entführen. 9. Ich habe auch den Eindruck, dass einige Programme nur Makler für Fly-by-Night FX Broker vorstellen. Weshalb es notwendig ist, eine angemessene Forschung zu machen, welche Broker von den Offshore-Ländern monetärbehörden (relativ) streng überwacht werden. Die grundsätzlich viele US-Broker ausmacht, und viele Russen. -) 10. Für den Margin Call ist dieser sogenannte modus operandi nicht anders als beim Handel von KLCI-Futures. Es wird nur ein Problem, wenn der Trader auf geliehenes Geld handelt (was ER NIEMALS EINE TUN). 11. Was muss passiert sein: Ein finanziell unbesetzter Investor verliert Geldhandel auf geliehenes Geld (zB Kreditkartenvorschüsse). Wenn dieser Investor bereits undiszipliniert genug ist, um auf Kredit zu handeln, denke ich, dass es vernünftig ist zu erwarten, dass er Geld verloren durch unzureichendes Stop-Loss-Management oder konsequent falsche Anwendung der Techniken, die ihm gelehrt werden. (Solche Leute sollten übrigens als Spieler bezeichnet werden) 12. Was macht er als nächstes Er geht zur Beschwerde an die Regierung. Seufzer Was zu tun ist 13. Um zu rekapitulieren: Basierend auf meiner Interpretation der Regeln ist der FX-Handel (auf Nicht-MYR-Paaren) gesetzlich abhängig von Bedingungen: Handeln Sie verantwortungsvoll. Ich bin verantwortlich für Ihren eigenen Handel. Tragen Sie nicht für jemand anderes, d. h. mit jemandem elses Geld (weil das bedeutet, unlizenzierte Einzahlung). Bitten Sie nicht jemanden, in Ihrem Namen zu handeln (weil das bedeutet, eine Einzahlung in eine nicht lizenzierte Person oder Firma zu stellen). Handeln Sie nicht gegen den Ringgit. Verwandeln Sie Ihren Ringgit-Asset zu USD (zB) mit einem autorisierten Händler (i. e. malaysische Banken) ohne Angst. Und nachdem du dein neues USD-Asset erhalten hast, kannst du im Rahmen von ECM9 zu deinem Herz-Inhalt tradeinvest (d. H. Eine Margin-Einzahlung) platzieren. Verwandeln Sie Ihren Ringgit-Asset nicht mit nicht autorisierten Händlern in USD (Sie wissen, wer sie sind). Forschen Sie für (relativ) renommierte Offshore-Broker. NIEMALS ÜBERTRAGEN Immer sicherstellen, dass Sie Backup-Hauptstadt haben, um Ihnen zu helfen, tägliche Rechnungen während der Zaubersprüche zu bezahlen. Malaysia Forex. Freitag, 11. Februar 2011malaysia Forex Gesetz Easy Malaysia Forex Gesetz Online Forex Trading Verbrechen Forex Trading Free Web Malaysia Forex Gesetz Malaysia Forex Gesetz Easy Malaysia Forex Gesetz Online Forex Trading Verbrechen Forex Trading Free Web Malaysia Forex Gesetz Malaysia Forex Gesetz Easy Malaysia Forex Gesetz Online Forex Trading kriminellen Forex Trading Free Web Malaysia Forex Gesetz Malaysia Forex Gesetz Easy Malaysia Forex Gesetz Online Forex Trading Verbrechen Forex Trading Free Web Malaysia Forex Gesetz Malaysia Forex Gesetz Easy Malaysia Forex Gesetz Online Forex Trading kriminellen Malaysia Forex Gesetz Easy Malaysia Forex Gesetz Online Forex Trading Strafrecht Forex Trading Free Web Malaysia Forex Gesetz Malaysia Forex Recht Online Malayia Forex Gesetz Online Forex Trading Verbrechen Forex Trading Free Web Malaysia Forex Gesetz Malaysia Forex Gesetz Easy Malaysia Forex Gesetz Online Forex Trading Verbrechen Forex Trading Free Web Malaysia Forex Recht Artical Malaysia Forex Gesetz Tatsächlich Tausende Von Menschen auf der ganzen Welt sind mit Robotern, um ihr Geld zu handeln, und sahen eine wachsende Zahl von Forex Trading Roboter in den Markt. Einige von ihnen sind schon eine ganze Weile her, und einige von ihnen sind eigentlich ziemlich gut, aber die meisten von ihnen sind es nicht. Dieser Artikel wird Ihnen 3 Dinge, die Sie im Auge behalten sollten, wenn youre entscheiden, welche Forex Trading System zu gehen. 1. Was müssen Sie tun Bei der Auswahl, welche Roboter zu zielen, ist es wichtig zu entscheiden, ob Sie ein vollautomatisches System oder ein System auf der Grundlage von Tipps, aber selbst verantwortlich sein wollen. Es gibt Systeme, die Ihnen sagen, so wenig wie zwei einfache Worte: Kaufen oder Verkaufen, und das ist Rat auf der Grundlage von Analysen von Profis gemacht. Die Entscheidung, zu diesem Zeitpunkt zu verkaufen oder zu kaufen, gehört nur Ihnen. Ein vollautomatisches Devisenhandelssystem wird Ihr Geld ohne jeglichen Einfluss von jedermann handeln. 2. Wie flexibel ist Ihr Forex System muss ich sagen, sehr flexibel. Ich habe Roboter ausprobiert, die nur auf einem einzigen Währungspaar arbeiten und mit schlechten Ergebnissen. Ich möchte, dass mein Roboter mehrere Paare auf einmal laufen kann. Diese Fähigkeit gibt Ihre Kontrolle über Ihre Investition, und. Illegal Foreign Exchange Trading Scheme Illegal Foreign Exchange Trading Scheme bezieht sich auf den Kauf oder Verkauf von Fremdwährung von einer Person oder Firma in Malaysia mit jeder Person, die nicht eine lizenzierte Onshore-Bank oder eine Person ist Der die Genehmigung der Bank Negara Malaysia im Rahmen des Financial Services Act 2013 oder des islamischen Finanzdienstleistungsgesetzes 2013 nicht erlangt hat. Was sind die Merkmale Diese Regelung beinhaltet den Kauf oder die Kreditaufnahme von Fremdwährungen aus dem Verkauf oder der Ausleihe oder Ausleihen von Fremdwährungen an eine Nichtlizenz Onshore bank Es kann auch in der Situation sein, in der die nicht lizenzierte Onshore-Bank eine Handlung vornimmt, die in einer Vereinigung mit oder ist vorbereitend ist, um Fremdwährungen zu kaufen oder zu leihen oder Fremdwährungen an eine Person außerhalb von Malaysia zu verkaufen oder zu verleihen. Illegale Betreiber arbeiten in der Regel in einem kleinen Maßstab und behaupten, sie können Überweisungsdienste effizient, ohne die Notwendigkeit für irgendwelche Dokumente oder Identifizierung. Sie verwenden selten Dokumente, um die Transaktionen zu validieren und zu überprüfen. Durch das Engagement in diesen Transaktionen laufen die Kunden Gefahr, betrogen zu werden und ihre Gelder können niemals ihr bestimmtes Ziel erreichen. Illegale Betreiber richten sich in der Regel auf Arbeitssuchende, indem sie attraktive Anzeigen stellen, um potenziellen Mitarbeitern zu locken, um sich dem Unternehmen anzuschließen. Danach nutzen sie sie für neue Investitionen. Am häufigsten werden die Mitarbeiter ermutigt, sich ihrer direkten Familie, ihren Angehörigen und Freunden zu nähern, bevor sie Mitglieder der Öffentlichkeit ansprechen. Illegale Betreiber stellen in der Regel ein professionelles und seriöses Bild dar. Ein High-Tech-Büro-Layout und erweiterte IT-Einrichtungen, wie ein LCD-Bildschirme zeigt Bewegungen in Wechselkursen, um den Eindruck, dass eine legitime und echte Geschäft durchgeführt wird. Diese Einrichtungen sind nur eine falsche Front. Investoren können entweder handeln mit ihren Handelskonten mit dem Unternehmen oder durch Händler von der Firma ernannt. In einigen Fällen können Anleger ihre Konten über das Internet betreiben. Investoren sind auch verpflichtet, einen Geschäftsvertrag zu unterzeichnen, der normalerweise zwischen den Investoren und einem Hauptunternehmen in Übersee eingegeben wird. In den meisten Fällen werden die Betreiber die Anleger darüber informieren, dass sie diese Verträge an ihre Hauptgesellschaft in Übersee zur Unterzeichnung übermitteln müssen. Allerdings sind solche Verträge in der Regel nicht unterzeichnet. Als solche, wenn die Anleger mit zukünftigen Geschäften und Geschäften unglücklich sind, können keine Maßnahmen gegen die Gesellschaft ergriffen werden, da es keinen verbindlichen Vertrag zwischen ihnen gibt. Anleger erhalten in der Regel hohe Renditen auf ihre Erstinvestitionen. Dies wird sie davon überzeugen, ihre Investitionen in die Hoffnung auf höhere Renditen zu erhöhen. Schließlich werden sie am Ende alles verlieren, wenn die illegalen Betreiber plötzlich fehlen. Investoren, die ihr Geld durch angebliche Volatilität von Wechselkursbewegungen verlieren, werden von den illegalen Betreibern informiert, dass sie Margin-Call bezahlen müssen, um ihr Papier zu verlieren. Die illegalen Betreiber können auch Investoren dazu ermutigen, ihre Investitionen zu erhöhen, um zu versuchen, ihre Verluste wiederherzustellen. So schützen Sie sich selbst nur mit lizenzierten Onshore-Banken Überprüfen Sie bei den zuständigen Behörden, bevor Sie eine Einzahlungsinstallation einreichen. Seien Sie besonders vorsichtig mit Investitionen über das Internet Skeptisch auf jede Investitionsmöglichkeit, die nicht schriftlich ist und Falls eine Investition getätigt wurde, halten Sie Kopien von Alle Investitionen und Kommunikationen Lizenzierte Onshore-Banken, um Devisenhandel in Malaysia durchzuführen, sind wie folgt: Sie können direkt an die Bank Negara Malaysia über die folgenden Kommunikationskanäle berichten: Rufen Sie an: 1-300-88-5465 (1-300-88-LINK ) Fax: 03-2174 1515 SMS an 15888: BNM TANYA Ihre Berichtsabfrage Email: bnmtelelinkbnm. gov. myU. S. Staatsministerium Die Regierung von Malaysia im Allgemeinen fördert stark ausländische Direktinvestitionen (FDI), obwohl sie Einschränkungen oder Beschränkungen für Investitionen in einigen Sektoren beibehält. Es greift aktiv auf gezielte Branchen und verhandelt Anreizpakete, um ausländische Direktinvestitionen zu gewinnen. Malaysia bietet eine Reihe von Anreizen, vor allem in exportorientierten High-Tech-Industrie und quotback officequot Service-Operationen. Eine breite Palette von U. S.-Unternehmen haben umfangreiche Operationen in Malaysia. Ministerpräsident Najib Razak (Najib) hat die Schaffung neuer in-und ausländischen Investitionen ein Herzstück seines Wirtschaftsreformprogramms eingeführt im März 2010 als das neue Wirtschaftsmodell (NEM). Obwohl der FDI-Zufluss sich von den Auswirkungen der globalen Finanzkrisen von 2008-2009 fortsetzt, hat die Malaysiarsquos-Performance bei der Gewinnung von ausländischen Direktinvestitionen im Vergleich zu früheren Jahrzehnten und dem Rest der Vereinigung der südostasiatischen Nationen (ASEAN) verlangsamt. Nach einer kürzlich durchgeführten Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (OECD) Investment Policy Review von Malaysia begannen FDI nach Malaysia im Jahr 1992 zu sinken, und die privaten Investitionen begannen im Jahr 1997 nach den asiatischen Finanzkrisen zu rutschen. Heute sind die FDI-Stufen in absoluten Zahlen auf Rekordhöhe, aber bei einem all-time-Tiefstand als Prozentsatz des BIP. Darüber hinaus ist der Anteil der Malaysiarsquos an den Gesamtinvestitionen in den ASEAN-Mitgliedsstaaten nun niedriger als der Anteil des BIP-Konzerns. Die National Economic Advisory Council (NEAC), ein Blue Ribbon Panel von Experten auf Malaysiarsquos Wirtschaft, im Jahr 2010 zwei Berichte identifiziert Mängel in Malaysiarsquos Investitionsklima und schlägt Politik notwendig, um die Wettbewerbsfähigkeit von Malaysiarsquos als ein ausländisches Investitionsziel zu verbessern und das Landrsquos Ziel zu erreichen Eine Hocheinkommensökonomie bis 2020. Seitdem hat die Najib-Regierung schrittweise eine Reihe von Initiativen zur Umsetzung der NEM eingeführt. Eine Initiative, das Ökonomische Transformationsprogramm (ETP), konzentriert sich auf Investitionen in 12 Schlüsselwirtschaftsfelder, um das Wirtschaftswachstum zu beschleunigen und eine Reihe politischer Maßnahmen zur Verbesserung der Wettbewerbsfähigkeit zu schaffen. Eine weitere Initiative, das Regierungsumwandlungsprogramm (GTP) richtet sich auf Governance und Qualität des Lebens und zielt darauf ab, Korruption und Kriminalität zu verringern, die Bildung, den öffentlichen Nahverkehr und die ländliche Grundinfrastruktur zu verbessern und die Zahl der Haushalte mit niedrigem Einkommen zu reduzieren. Der Zehnte Malaysia-Plan (10MP) untermauert diese Programme und leitet die Investitionen des öffentlichen Sektors. Die Zuflüsse der tatsächlichen Direktinvestitionen nach Malaysia im Jahr 2011 stiegen auf US 10,9 Milliarden, ein Anstieg um 12,3 von 9,7 Milliarden im Jahr 2010 nach der UN-Konferenz über Handel und Entwicklung (UNCTAD). Nach Angaben der Malaysian Investment Development Authority (MIDA), der Gesamtwert der ausländischen Herstellungsprojekte im Jahr 2011 genehmigt wurde US10,77 Milliarden. Die 2011 FDI-Zulassungen waren 13,36 höher als US9,5 Milliarden im Jahr 2010. Die USA Japan und Hong Kong sind die Top drei Länder investieren in Malaysia. Bis September 2012 hatte MIDA ausländische Herstellungsprojekte im Wert von US5,25 Milliarden genehmigt, mit Saudi-Arabien die größte Quelle für neu genehmigte Investitionen. (Anmerkung: Die Genehmigungsstatistiken sind nicht direkt mit den tatsächlichen FDI-Statistiken vergleichbar und können bei mida. gov. my gefunden werden. Auch die Produktionsinvestitionsstatistiken erfassen keine Investitionen in nicht herstellungsbezogene Dienstleistungen oder Upstream-Öl - und Gasproduktionen.) US FDI In Malaysia wird von den Bereichen Produktion, Öl und Gas, Finanzdienstleistungen und Konsumgüter geleitet. Der Gesamtbestand der US-amerikanischen FDI in Malaysia betrug im Jahr 2011 rund 20 Milliarden im Vergleich zu 15 Milliarden im Jahr 2010 nach MIDA. Inklusive ausländischer Direktinvestitionen im Finanz - und Öl - und Gasbereich würde die Gesamt-US-FDI deutlich höher ausfallen (vielleicht mehr als 30 Mrd.). Von 2009 bis 2011 erhielt der Elektroniksektor den größten Anteil an FDI. Der Öl - und Gassektor wurde 2011 die größte Quelle für neue US-amerikanische Direktinvestitionen und wird voraussichtlich einen Fokus bleiben. In den vergangenen drei Jahren konzentrierten sich die FDI-Verpflichtungen auf Projekte in den malaysischen Staaten Sarawak, Selangor, Johor und Penang ndash mit Produktionsinvestitionen in Johor, die am schnellsten aufgrund der Iskandar Development Region in der Nähe von Singapur zunahmen. Als Ziel für ausländische Direktinvestitionen hat sich die Attraktivität von Malaysiarsquos für die Lohnfertigung verringert, da die Jahre des stetigen Wirtschaftswachstums das durchschnittliche Lohnniveau erhöht haben, was Malaysia zu einem oberen Land mit mittlerem Einkommen macht. Das NEM versucht, die Wirtschaft weiter zu verlagern, um die Wertschöpfungskette zu einem hohen Einkommensstatus zu veranlassen, indem sie Investitionen in höherwertige Produktions - und Dienstleistungssektoren fördern. Das ETP identifizierte 12 spezifische Sektoren, in denen die malaysische Regierung fördert ausländische und inländische Investitionen, einschließlich: elektrische Ampere Elektronik medizinische Geräte grüne Energie, Maschinen amp Ausrüstung Öl und Gas und Transport Ausrüstung. Ebenfalls auf Wachstum ausgerichtet sind eine Reihe von Ressourcen-basierten Branchen und einige Dienstleistungen Sub-Sektoren einschließlich Logistik, obwohl die Sektoren unterliegen ausländischen Investitionsbedingungen oder Einschränkungen. Im Laufe des Jahres 2011 kündigte Premierminister Najib als Teil des ETP 113 insgesamt neue Verpflichtungen an, in Malaysia von ausländischen und inländischen Investoren mit einem Gesamtwert von 57 Milliarden zu investieren. Diese Investitionen erstreckten sich auf alle 12 ETP-Zielsektoren. Im Jahr 2012 war die Zahl der neuen Projekte und Investitionen für ETP mit insgesamt 48 Projekten und US17,4 Milliarden kleiner. Dieses langsame Tempo wird voraussichtlich im Jahr 2013 anhalten und spiegelt teilweise die Tatsache wider, dass ein Großteil der Investitionen in 2011-2012 Projekte waren, die seit einigen Zeit an staatlichen Steuer - oder Politikänderungen anhängig waren. Offenheit für ausländische Investitionen Malaysia hat eine der weltweit größten handelsabhängigen Volkswirtschaften mit einem Handelsvolumen von 200 des jährlichen BIP. Die malaysische Regierung schätzt die ausländische Investition als eine mächtige Kraft für die anhaltende wirtschaftliche Entwicklung des Landes ein, wird aber durch Beschränkungen in einigen Sektoren behindert und zu einem zeitaufwendigen Regulierungsregime. Allerdings wird die Regierung weiterhin liberalisieren und in einigen Fällen Investitionsbeschränkungen beseitigen. Im Jahr 2009 hat Malaysia seine früheren Auslandsinvestitionsausschuss - (FIC) Anlagerichtlinien entfernt, um Transaktionen für Akquisitionen von Interessen, Fusionen und Übernahmen lokaler Unternehmen durch inländische oder ausländische Parteien ohne FIC-Genehmigung zu ermöglichen. Während die FIC selbst noch existiert, überprüft sie jetzt nur den Kauf von Ausländern von Gewerbeimmobilien, die größer als bei RM20 Millionen (ca. US6,5 Millionen) von Bumiputras (ethnische Malaysien und andere indigene Ethnien in Malaysia) sind. Das Ministerische Funktionsprogramm gewährt den zuständigen Ministerien weitgehende Ermessensbefugnisse über die Genehmigung spezifischer Investitionsvorhaben. Investoren in Branchen, die von der malaysischen Regierung angestrebt werden, können häufig mit den Ministerien, die die spezifische Industrie oder andere Regulierungsstellen regeln, günstige Bedingungen verhandeln. Dies kann die Unterstützung bei der Navigation in einem komplexen Netz von Regelungen und Politiken beinhalten, von denen einige auf Einzelfallbasis verzichtet werden können. Ausländische Investoren in nicht zielgerichteten Industrien neigen dazu, weniger staatliche Unterstützung zu erhalten, um die notwendigen Genehmigungen von den verschiedenen Regulierungsstellen zu erhalten und können daher mit größeren bürokratischen Hindernissen konfrontiert werden. Im Jahr 2009 kündigte die Regierung eine begrenzte Palette von Liberalisierungsmaßnahmen an, die 27 Dienstleistungssektoren betreffen. Im Jahr 2011 kündigte die Regierung Pläne an, um weitere 17 Dienstleistungs-Teilsektoren im Jahr 2012 zu liberalisieren. Bisher hat die Regierung 15 dieser Teilsektoren liberalisiert, so dass 100 ausländische Beteiligung an privaten Krankenhausdiensten, medizinischen Fachkliniken, Abteilung und Fachgeschäften, Telekommunikation Application Service Provider (ASP), Verbrennungsdienste, Buchhaltungs - und Steuerdienstleistungen, Kurierdienste, private Universitäten, Berufsschulen, zahnärztliche Fachdienste, Qualifizierungszentren, internationale Schulen und Berufsschulen für besondere Bedürfnisse. Die malaysische Regierung fügte einen 18. Teilsektor der Mengenbeförderer hinzu. Von den verbleibenden Teilsektoren erfordert die Liberalisierung der architektonischen Dienstleistungen, der Mengenerhebungsdienste und der Ingenieurdienstleistungen eine neue Gesetzgebung. Die Gesetzgebung, die die Eröffnung von juristischen Dienstleistungen erlaubt, wurde im Jahr 2012 verabschiedet, wartet aber auf den Abschluss der Durchführungsbestimmungen. In der World Bankrsquos Global Doing Business 2013 Bericht, Malaysia zog sich von 18. bis 14. Platz insgesamt unter den 183 Volkswirtschaften in der Umfrage abgedeckt. Malaysiarsquos am meisten verbesserte Rankings waren in den standardisierten Indikatoren ldquoenforcing Verträge, die Insolvenz zu lösen und ein businessrdquo zu starten. Malaysia war von 111 st bis 50. Platz für ldquostarting ein business. rdquo Malaysiarsquos schlechtesten Rankings sind in ldquodealing mit Bau Genehmigungenrdquo um 113. Ldquopaying taxesrdquo bei 41 st. Unten zwei Plätze von 2011, und ldquotrading über Grenzen hinauf zum 29. Platz, unten ein Punkt. Malaysia setzte die Steuervergütung durch die Verbesserung der elektronischen Systeme und die Verfügbarkeit von Software ein, obwohl sie auch eine Kapitalertragsteuer auf Immobilien wieder einführte. Die Gründung eines Unternehmens wurde durch die Verschmelzung von Firmen-, Steuer - und Sozialversicherungs - und Beschäftigungsfondsregistrierungen im One-Stop-Shop erleichtert und die gleichzeitige Anmeldung zur Verfügung gestellt. Um das Geschäftsklima in Malaysia zu verbessern, gründete die malaysische Regierung die PEMUDAH-Task Force, bestehend aus 23 hochrangigen Regierungsbeamten und Vertretern des privaten Sektors mit dem Auftrag, bürokratische Hindernisse für die Durchführung von Geschäften in Malaysia zu identifizieren und zu bewerten und Empfehlungen an die Prime zu richten Minister, wie man sie ansprechen kann. PEMUDAHrsquos Fokus ist speziell auf administrative Reformen zur Verbesserung der Effizienz der Regierung bureaucracyrsquos Interaktion mit dem privaten Sektor, nicht auf tiefere Reform Fragen erforderlich, um Politik-Ebene strukturelle Ineffizienzen in Malaysiarsquos Wirtschaft zu lösen. Weitere Informationen über die Task Force finden Sie unter pemudah. gov. my. Nach vielen Analysten, Malaysiarsquos komplexe Netzwerk von Präferenzen zur Förderung der Erwerb von wirtschaftlichen Vermögenswerten durch die ethnische Malaiische Mehrheit und anderen indigenen Gruppen (zusammen als ldquoBumiputrardquo bekannt) stellt ein wichtiges Hindernis für die countryrsquos Fähigkeit, ihr Ziel der Erreichung eines hohen Einkommens Status zu erreichen Bis 2020. Viele der Präferenzpolitiken sind undurchsichtig, wobei die Einzelheiten der Umsetzung den verschiedenen Ministerien und Beamten in diesen Ministerien weitgehend überlassen sind. Richtlinien und Praktiken sind sehr unterschiedlich. Einige Praktiken sind explizit und in Gesetz oder Regulierung enthalten, während andere informell sind, so dass viel Unklarheit für potenzielle Investoren. Der Zivildienst selbst ist überwiegend ethnisch-malaiisch in der Komposition. Die NEM schlägt vor, ethnische Präferenzen in den Unternehmer - und Sozialversicherungsnetzprogrammen zu reformieren und zu einem einkommensorientierten Ansatz zu wechseln, anstatt einer ethnischen Herkunft. Einige konservative Bumiputra-Gruppen haben starken Widerstand gegen irgendwelche bedeutenden Änderungen an den umfangreichen Präferenzen geäußert. In den frühen 1970er Jahren setzte die malaysische Regierung ein Ziel von 30 der Nationalrsquos Reichtum von ethnisch-malaiischen Bumiputra gehalten werden. Mehrere Studien haben ergeben, dass das 30 Eigenkapitalziel erreicht oder überschritten wurde, aber das Thema hat sich als äußerst sensitiv erwiesen, und die offiziellen Regierungszahlen stellen das Bumiputra-Eigenkapital bei 23 dar. Die Regierungspolitik ist als nicht vollständig transparent kritisiert worden Eine beträchtliche Debatte darüber, wie man den Wert der staatlichen Unternehmen und anderer staatlich verbundener Unternehmen berücksichtigt oder wie man das Eigenkapital messen kann (Nennwert gegenüber Marktwert). Die Regierung besagt, dass die NEM den Schwerpunkt der Präferenzpolitik auf die Armutsbekämpfungsziele zurückführt, wie ursprünglich beabsichtigt, wenn Präferenzen in den frühen 1970er Jahren festgestellt wurden. Vor 2009 mussten alle Unternehmen, die eine Börsennotierung an der Bursa Malaysia (ehemals Kuala Lumpur Stock Exchange) anstrebten, mindestens 30 ihrer Börsengang (IPO) zum Kauf von Bumiputra reservieren. Im Jahr 2009 beseitigte die Regierung Bumiputra Eigentumsanforderungen für neue Auflistungen von inländischen oder ausländischen Unternehmen, deren Geschäfte sind hauptsächlich ausländischen Unternehmen. Gleichzeitig reduzierte die Regierung auch die Bumiputra-Eigentumsanforderungen für neue Auflistungen von inländischen oder ausländischen Konzernen, deren Tätigkeit vor allem in Malaysia von 30 bis 12,5 liegt. Allerdings bleibt das Bumiputra-Eigenkapital eine Rücksicht, wenn Unternehmen eine Reihe von erforderlichen Genehmigungen und Lizenzen beantragen, von denen viele entweder jährlich oder zweijährlich erneuert werden müssen. Die staatliche Beschaffung (und die von den meisten staatlichen Unternehmen) unterliegt weiterhin den Bumiputra-Präferenzen. MIDA-Bildschirme alle Vorschläge für die Herstellung und verwandte Projekte in Malaysia, sowohl ausländische und inländische, zu bestimmen, inwieweit sie zu den staatlichen Ziele und Ziele beitragen. Diese Ziele werden im dritten industriellen Masterplan (2006-2020), den verschiedenen regionalen Initiativen (Iskandar Development Region und den Nord-, Ost-, Sabah - und Sarawak-Wirtschaftsregionen) sowie dem ETP - und dem Zehnten Malaysia-Plan skizziert. Die Projektgenehmigung hängt auch von vielen anderen Faktoren ab. MIDA kann die Größe einer Investition, den Anteil der exportierten Produktion, die Art der Finanzierung (sowohl lokal als auch offshore), die Capitallabor-Verhältnis, das Potenzial für Technologietransfer in die lokale Wirtschaft, die Fähigkeit der bestehenden und geplanten Infrastruktur zu unterstützen Die Anstrengung und die Existenz eines lokalen oder ausländischen Marktes für die Produktion. Wenn sowohl lokale als auch ausländische Firmen ähnliche Projekte vorschlagen, wird die lokale Firma bevorzugt. Allerdings werden alle Anfragen von Fall zu Fall abgewickelt. MIDA hat nun die Befugnis, Lizenzen für alle produzierenden Unternehmen zu erlassen oder zu verlängern, wodurch eine zweite Zustimmung des Mutterministeriums, des Ministeriums für internationalen Handel und Industrie (MITI) beseitigt wird. MIDA hat im Jahr 2007 eine Vor-Ort-Einwanderungsbehörde gegründet, die dazu beigetragen hat, die Abwicklung von Visa für die Visumpflicht zu beschleunigen, ebenso wie TalentCorp, eine eigenständige, etablierte Agentur. Anwendungen für Investitionen in andere Sektoren als die Fertigung werden von den zuständigen Ministerien abgewickelt und erfordern manchmal mehrere Genehmigungen. Die Investitionsvorschriften sind im Investitionsgesetz von 1986 (PIA) und dem Industrial Coordination Act von 1975 festgelegt. Die PIA richtet sich nicht an die Dienstleistungsinvestitionen. Private Entitäten, sowohl ausländische als auch inländische, können erwerben, verschmelzen und übernehmen Geschäftsunternehmen. Die Malaysia-Wettbewerbskommission (MyCC) setzt und setzt die Bestimmungen des Wettbewerbsgesetzes 2010 ein und erlässt Leitlinien für die Umsetzung und Durchsetzung der Wettbewerbsgesetze. Distribution Services, einschließlich Direktvertrieb und Einzelhandel Malaysia begann mit 100 ausländischen Besitz von Abteilung und Fachgeschäften im Jahr 2012. Allerdings haben ausländische Großhändler (ldquohypermarketsrdquo) und lokal eingebaute Direktvertriebsgesellschaften müssen noch 30 Bumiputra Eigenkapital. Die malaysischen Regierungsrichtlinien definieren einen ldquohypermarketrdquo als eigenständiges Selbstbedienungsgeschäft mit einer Verkaufsfläche von 5.000 Quadratmetern oder mehr und verkaufen eine sehr breite Auswahl an Nahrungsmittel - und Non-Food-Konsumgütern. Zu den Richtlinien gehören auch Anforderungen, die Warenhäuser, Supermärkte und Verbrauchermärkte mindestens 30 Regalflächen in ihren Räumlichkeiten für Waren und Produkte reservieren müssen, die von Bumiputra - besessenen kleinen und mittleren Unternehmen hergestellt werden. Diese Richtlinien werden derzeit von der malaysischen Regierung überprüft. Die malaysische Regierung gibt auch ldquorecommendationsrdquo für lokale Inhaltsziele aus, die in der Tat obligatorisch sind. Inländische Unternehmen, die Direktverkaufslizenzen suchen, benötigen ein Kapital in Höhe von RM1,5 Mio. (ca. US397.000), während Unternehmen mit ausländischen Aktionären ein Kapital in Höhe von RM5 Mio. (ca. US1,3 Mio.) haben müssen. Malaysia hat sein Rechtsberatungsgesetz im Juli 2012 geändert. Die Änderungen werden grundsätzlich den ausländischen Anwaltskanzleien ermöglichen, in Malaysia durch eine Partnerschaft oder eine qualifizierte ausländische Anwaltskanzlei zu praktizieren und die örtlichen Firmen zu ermächtigen, ausländische Rechtsanwälte unter bestimmten Voraussetzungen zu beschäftigen. Allerdings verbietet eine Rückstellung, die nach dem Gesetz von Singapurersquos modelliert ist, das Ausüben von Rechtsstreitigkeiten außer auf Ad-hoc-Basis und beschränkt die Arbeit im Immobilienrecht. Während ausländische Anwälte erlaubt werden, Transaktionen zu strukturieren, werden nur malaysische Rechtsanwälte in der Lage sein, tatsächliche Einreichungen zu machen. Die Rechtsanwältin Generalrsquos Chambers arbeitet mit dem Malaysian Bar Council bei der Entwicklung von Regeln für das geänderte Gesetz, hat aber nicht angegeben, wann das neue Gesetz in Kraft treten wird. Bis das neue Gesetz umgesetzt wird, dürfen ausländische Rechtsanwälte kein malaysisches Recht üben, noch dürfen sie mit lokalen Firmen assoziieren oder den Namen eines internationalen Unternehmens verwenden. Ausländische Anwaltskanzleien dürfen nicht in Malaysia tätig sein, außer als Minderheitspartner mit lokalen Anwaltskanzleien und ihre Beteiligung an einer Partnerschaft ist auf 30 begrenzt. Der Generalstaatsanwalt von Malaysia hat die Befugnis, von Fall zu Fall nach dem Gesetz, das die Praxis des malaysischen Rechts auf juristische Staatsbürger oder ständige Einwohner, die mit einem malaysischen Rechtsanwalt gelehrt haben, beschränkte Ausnahmen zu gewähren, in Bahasa Malaysia (der Beamte) zuständig ist Sprache), und haben ein lokales Jurastudium oder sind akkreditiert britischen Barristers at Law, vorausgesetzt, der Antragsteller hat sieben Jahre juristische Erfahrung. Das malaysische Recht erlaubt derzeit keine ausländische Rechtsberatung, außer in begrenzter Basis im Labuan International Business and Financial Center. Ausländische Rechtsanwälte können jedoch im Schiedsverfahren vor dem Kuala Lumpur Regional Schiedsgericht erscheinen. Architektonische Dienstleistungen gehören zu den 17 Dienstleistungssektoren, die die malaysische Regierung zur Liberalisierung im Jahr 2012 verpflichtet hat. Die notwendigen Gesetze, um 100 ausländische Eigenkapital in Architekturbüros zuzulassen, sind im Parlament noch nicht eingereicht worden, aber jetzt wird voraussichtlich im Jahr 2013 abgeschlossen sein Kann ein ausländisches Architekturbüro in Malaysia nur als Joint-Venture-Teilnehmer an einem bestimmten Projekt mit Zustimmung des Board of Architects tätig werden. Malaysische Architekturbüros dürfen keine ausländischen Architekturbüros als eingetragene Partner haben. Ausländische Architekten dürfen nicht in Malaysia lizenziert werden, dürfen aber Manager, Aktionäre oder Angestellte von malaysischen Firmen sein. Auch nach der Eröffnung des Sektors müssen sich ausländische Architekturbüros vor Ort als professionelle Architekten wie die malaysischen Firmen registrieren lassen. Der Ingenieursektor soll im Jahr 2012 liberalisiert werden, aber bis zur Änderung von Änderungen der einschlägigen Gesetze sind noch nicht abgeschlossen. Bis dahin können ausländische Ingenieure vom Vorstand nur für spezifische Projekte lizenziert werden und müssen von der malaysischen Firma, die das Projekt durchführt, gefördert werden. Im Allgemeinen muss ein ausländischer Ingenieur als Berufsingenieur in seinem Heimatland registriert sein, mindestens 10 Jahre Erfahrung haben und eine physische Präsenz in Malaysia von mindestens 180 Tagen in einem Kalenderjahr haben. Um eine vorübergehende Lizenzierung für einen ausländischen Ingenieur zu erhalten, muss eine malaysische Firma oft dem Vorstand nachweisen, dass sie keinen malaysischen Ingenieur für den Job finden können. Ausländische Ingenieure dürfen nicht unabhängig von malaysischen Partnern operieren oder als Direktoren oder Gesellschafter eines Ingenieurbüros dienen. Ein ausländisches Ingenieurbüro kann eine nicht vorübergehende Handelspräsenz begründen, wenn alle Direktoren und Aktionäre malaysisch sind. Ausländische Ingenieurbüros können mit einer malaysischen Firma zusammenarbeiten, aber nur die malaysische Firma kann die Pläne für die Hauszulassung vorlegen. Buchhaltungs - und Steuerdienstleistungen Ab Januar 2012 dürfen ausländische Wirtschaftsprüfer und Abschlussprüfer in Malaysia eine Praxis erwerben. Alle Buchhalter, die Prüfungen und Steuerdienstleistungen in Malaysia anbieten möchten, müssen sich beim Malaysian Institute of Accountants (MIA) anmelden, bevor sie eine Lizenz des Finanzministeriums beantragen können. Nach den Bestimmungen des Erdölentwicklungsgesetzes von 1974 wird die vorgeschaltete Öl - und Gasindustrie von Petroleum Nasional Berhad (PETRONAS), einem hundertprozentigen Staatsunternehmen und der einzigen juristischen Person, die an juristische Erdöl - und Gasvorkommen beteiligt ist, kontrolliert. Auslandsinvestitionen sind in Form von Produktionsaufträgen (PSK). Ausländische Betreiber schließen ExxonMobil, ConocoPhillips, Hess, Newfield und Murphy Oil aus den Vereinigten Staaten, sowie Royal Dutch Shell und andere ausländische Firmen ein. PETRONAS verlangt, dass seine PSC-Partner mit den malaysischen Firmen für viele Ausschreibungen zusammenkommen. Nicht-malaysische Firmen sind berechtigt, an Öl-Dienstleistungen entweder in Partnerschaft mit lokalen Firmen teilzunehmen und sind auf eine Eigenkapitalbeteiligung beschränkt, wenn die ausländische Partei der Hauptaktionär ist. Die Bedingungen der vorgelagerten Projekte mit ausländischer Beteiligung werden von Fall zu Fall von PETRONAS ermittelt. Stromerzeugung und - verteilung Ausländische Investoren dürfen bis zu 49 Unabhängiges Power Producer (IPP) oder Kraftwerk in Malaysia besitzen. Tenaga Nasional Berhad (TNB) ist ein staatliches Elektrizitätsversorgungsunternehmen, das ein Monopol für die Stromverteilung in Malaysia hat. TNB generiert seinen eigenen Strom und kauft Strom aus IPPs mit Stromerzeugungsanlagen in Malaysia. Halbinsel Malaysia ist mit einem Stromnetz mit Singapur und Thailand verbunden. Malaysia hat im April 2012 eine 100 ausländische Beteiligung an Application Services Provider (ASP) gestartet. Für Network Facilities Provider (NFP) und Network Service Provider (NSP) Lizenzen sind derzeit nur noch 70 ausländische Beteiligungen zulässig. In einigen Fällen hat Malaysia eine größere Beteiligung ermöglicht, aber die Art und Weise, in der solche Ausnahmen verabreicht werden, ist nicht transparent. Die maximale aggregierte ausländische Besitz in der Telekom Malaysia erlaubt ist 30 oder 5 für einzelne Investoren. Malaysia hat begrenzte GATS-Verpflichtungen für die meisten grundlegenden Telekommunikationsdienste gemacht und teilweise das WTO-Referenzpapier über regulatorische Verpflichtungen angenommen. Broadcasting und Audio-Visual Die malaysische Regierung unterhält Broadcast-Content-Quoten sowohl im Radio - als auch im Fernsehprogramm. Mindestens 80 der Fernsehprogrammierung ist erforderlich, um von lokalen Produktionsfirmen zu stammen, die im Besitz von Bumiputras und 60 der Radio-Programmierung müssen von lokaler Herkunft sein. Ausländische Investitionen in terrestrische Rundfunknetze sind verboten und beschränken sich auf 20 Aktienanteile im Kabel - und Satellitenbetrieb. Als Voraussetzung für den Erwerb einer Lizenz für den Betrieb, sind Videoverleihbetriebe verpflichtet, 30 lokale Inhalte in ihren Vorräten zu haben. Die Werbung fällt unter die Zuständigkeit mehrerer Ministerien und Agenturen, was die Verabschiedung eines einzigen Satzes von Werbevorschriften und Durchsetzungsverfahren für alle Beteiligten in diesem Prozess erschwert. Internationale Firmen haben Bedenken über das Fehlen klarer und konsistenter Werbeinhaltsrichtlinien und wie einige Werbetreibende ihre Produkte und Dienstleistungen durch Werbung falsch darstellen. Die Regierung von Malaysia hat eine informelle und vage Leitlinie, dass Werbespots können nicht ldquopromote eine fremde Lifestyle. rdquo Ausländische Inhalte in Werbespots in Malaysia ist auf 20 begrenzt. Die malaysische Regierung entspannte die Durchsetzung von Vorschriften für das Auftreten von ausländischen Akteuren in Werbespots in Malaysia im Jahr 2007 gezeigt Das malaysische Parlament hat im Jahr 2012 die Gesetzgebung zur Aktualisierung des ordnungspolitischen Rahmens für die Finanzdienstleistungsbranche verabschiedet. The legislation implements a new 10-year Financial Sector Blueprint that envisages further opening of the financial sector to foreign banks but does not contain specific market-opening commitments or timelines. The new Blueprint, which follows the previous 10-year Financial Services Masterplan, does not significantly break with the existing case by case approach of the central bank, Bank Negara Malaysia (BNM), towards granting foreign banks access to Malaysia. Under the new Financial Services Act, issuance of new licenses will be guided by prudential criteria and the ldquobest interests of Malaysiardquo. Prudential criteria include consideration of the financial strength, business record, experience, character and integrity of the foreign investor, soundness and feasibility of the business plan for the institution in Malaysia, transparency and complexity of the group structure, and the extent of supervision of the foreign investor in its home country. In determining the ldquobest interests of Malaysiardquo, BNM will consider the contribution of the investment in promoting new high value-added economic activities, addressing demand for financial services where there are gaps, enhancing trade and investment linkages, and providing high-skilled employment opportunities. BNM has also stated that it wants to ensure that local banks have at least 50 of total banking assets in Malaysia (the share at present is significantly beyond that). In 2009, the Malaysian government announced a liberalization package for the conventional and Islamic financial sectors, but equity limits continue to broadly apply in many areas. BNM sets controls on both foreign and local financial products. Interest rates on consumer savings accounts and fixed deposits are mandated and significantly higher than in other Asian countries. Fees on transactions are determined by the Association of Banks, but banks are not permitted to change these fees without BNM approval. Credit card interest rates are capped at 18 per annum. Presently, foreign banks are also not allowed to open Ringgit Correspondent Bank Accounts with local banks, as this is deemed as local banks being used as conduits for ldquobranchingrdquo by foreign banks. BNM currently allows foreign banks to open four additional branches throughout Malaysia, subject to restrictions, which include designating where the branches can be set up (i. e. in market centers, semi-urban areas and non-urban areas). The policies do not allow foreign banks to set up new branches within 1.5 km of an existing local bank. BNM has considered ATMs as equivalent to separate branches. BNM also has conditioned foreign banksrsquo ability to offer certain services on commitments to undertake certain back office activities in Malaysia. To attract multinational corporations (MNCs) to establish their treasury management services in Malaysia, the Malaysian government announced in its 2012 budget an income tax exemption of 70 for 5 years, a withholding tax exemption on interest payments on borrowings, and stamp duty exemption on loan and service agreements. The government has extended a concessionary tax rate of 10 on dividends of non-corporate institutional and individual investors in Real Estate Investment Trusts through December 2016. The government provides an income tax exemption of 100 for 10 years and stamp duty exemption on loan and service agreements for companies that locate in the Tun Razak Exchange, a new business center in Kuala Lumpur. In addition to the income tax exemption of 100 for 10 years and stamp duty exemption on loan and service agreements for Tun Razak Exchange (formerly known as Kuala Lumpur International Financial District) status companies, the government also in its 2013 Budget announced that these companies would enjoy industrial building allowance and accelerated capital allowance. The life insurance industry remains dominated by foreign providers, including some U. S. firms, while domestic firms control the general insurance industry. In 2009, foreign ownership limits were raised from 49 to 70 for branches of foreign insurance companies. However, foreign equity above 70 is considered on a case-by-case basis for insurance companies if the investment is determined to facilitate the consolidation and rationalization of the insurance industry. Reinsurance companies are required to do more than 50 of reinsurance in Malaysia and have 5 cession and local retention. As part of Malaysiarsquos response to the 1997-1998 Asian financial crises, all branches of foreign insurance companies were required to incorporate locally. Foreigners are permitted to purchase a limited number of stockbrokerage licenses and are allowed to take a majority ownership stake in unit trust management companies. Malaysia has allowed five foreign stock brokerage firms and one foreign fund management company to set up operations in Malaysia. Maximum foreign ownership in domestic Malaysian stock brokerage firms and unit trusts is 70. There are no foreign equity restrictions for fund management companies providing wholesale services and 70 foreign equity unit trust management companies providing retail services and for stock broking companies. Futures brokerage firms may be 100 foreign-owned. International fund managers have to go through a local fund provider, which then establishes a lsquofeederrsquo arrangement. In 2011, Securities Commission Act 1993 and the Capital Markets and Services Act 2007 were amended to promote the development of the capital market, in line with global standards and pursuant to the strategies outlined in the Capital Market Masterplan 2. Subject to the Securities Commissionrsquos approval, fund management firms may offer a range of funds from which individuals can choose to invest in, based on their financial needs, goals and risk appetite. The Capital Market Master Plan 2 was released in April 2011. Full report: sc. myenghtmlcmp2cmp2final. pdf Offshore Financial Services Center The Federal Territory of Labuan was declared an International Offshore Financial Center in October 1990. Businesses receive preferential tax treatment for offshore banking activities, trust and fund management, offshore insurance and offshore insurance-related businesses, and offshore investment holding businesses conducted in Labuan. Islamic banks and takaful (Islamic insurance) operators regulated by the Labuan Financial Services Authority are given greater flexibility to open operation offices anywhere in Malaysia and are granted a tax exemption for international currency Islamic financial businesses. Islamic banks and takaful operators retain the favored tax treatment extended to offshore businesses in Labuan, 3 or RM 20,000 (approximately US5,650), whether or not they maintain a physical presence in Labuan. This option is not available for conventional banks, which are required to maintain a physical presence in Labuan in order to retain the favorable tax treatment. Islamic Financial Services The Malaysian Parliament passed legislation in late 2012 to update the regulatory framework for Islamic Financial Services. The Malaysian government provides tax incentives and other measures to encourage commercial banks operating in Malaysia to set up full-fledged Islamic banking subsidiaries. BNM uses its Malaysia International Islamic Financial Center Initiative to provide special tax and regulatory treatment, scholarships, and efforts to work toward mutual recognition of Islamic banking and takaful (Islamic insurance) practices. This offers a ten-year tax exemption on Islamic financial products in foreign currencies and tax relief for Islamic Finance studies. Expatriate Islamic finance experts are exempted from paying Malaysian income tax in an effort to better enable Malaysia to attract foreign talent. Foreign institutions can hold 70 equity ownership in domestic Islamic banks. The Government continues to promote takaful as part of its strategy to make Malaysia a global hub for Islamic financial services, including through tax breaks and incentives. Companies wishing to offer takaful need a separate license. Foreign investors are permitted to own 49 of takaful joint ventures. International takaful operators, both domestic and foreign, may apply for licenses to conduct business in international currencies, either as incorporated entities or as branches. Currently, AIA Takaful International Berhad is the sole foreign-owned international takaful operator in Malaysia. Bank Negara is working with qualified local and foreign insurers to provide quotre-takafulquot (reinsurance under Islamic principles) services in Malaysia and to make Malaysia their center for re-takaful activities. New re-takaful operators will be given flexibility to conduct business in the country as a subsidiary or branch. Malaysia has 10 international Islamic fund management firms. The government provides tax incentives for existing stock brokerage firms to set up Islamic brokerage subsidiaries and recently issued three new licenses to high profile brokerage firms, including U. S. firms Goldman Sachs and Citibank Securities, which the government hopes will attract Middle Eastern capital to invest in Malaysia. There are no restrictions on the ability of wholly foreign-owned Islamic fund management companies to invest assets abroad. Fees received from the management of Islamic funds are tax-exempt for ten years. Maritime and Logistics Foreigners are subject to a 70 equity limit in shipping and logistics companies and 49 in forwarding agencies. According to Malaysian officials, requirements would vary for single purpose and multipurpose port facilities. Land and Agriculture Only Malaysian citizens may own agricultural land. Malaysia also restricts foreign participation in agriculture (unless it is an agro-tourism linked project), and construction. Land acquisitions by foreign interests that require approval from the Malaysian government are Acquisition of agricultural land valued at US163,000 and above Land of at least five acres in area for following purposes of: commercial scale agricultural activities, agro-tourism projects or agro based industrial activities for production of export goods. Acquisition of industrial land valued at US163,000 and above. The Federal Department of Land and Mines controls the incorporation of mining companies. However, mining, land ownership and licensing requirements to mine are under the jurisdiction of each individual Malaysian Statersquos mining departments. There are no restrictions for investing in the fisheries industry, except for owning an aquaculture or deep sea fishing project as they are subject to the 30 local equity requirement for establishing the company. For an aquaculture project, the size of the pond must be at least two hectares in area. For tax purposes, local and foreign enterprises are treated essentially the same. Resident petroleum companies pay 38 income tax all other resident companies currently pay an income tax of 25. Dividends are taxed at the corporate rate. A company is resident in Malaysia for tax purposes if its management and control is exercised in Malaysia, that is, if directorsrsquo meetings are held in Malaysia. Payments made to non-residents for technical or management services and rental of movable properties are subject to withholding tax at the rate of 10. Multinational corporations that establish their treasury management services in Malaysia are given 70 exemption of income taxes for 5 years, withholding taxes on interest payment on borrowings, and stamp duties on loan and services agreements. The income tax rate for non-resident individuals is 26. The U. S. and Malaysia do not have a bilateral tax agreement and no negotiations are anticipated at this time. The government has postponed since 2010 a plan to implement a Goods and Services Tax (GST, similar to a value-added tax). Beyond the investment restrictions resulting from the Bumiputra policies and often opaque regulatory process, Malaysiarsquos shortage of skilled labor is its most oft-cited impediment to economic growth. (See sections on labor and performance requirements). Conversion and Transfer Policies The Malaysian central bank states that Malaysia maintains liberal foreign exchange administration policies. Selective capital controls imposed in 1998 during the Asian Financial Crisis to insulate the Malaysian economy from risks posed by volatile short-term capital flows and to eliminate offshore trading of the Malaysian Ringgit have been largely removed. A series of sequenced and progressive liberalization initiatives gradually relaxed controls on foreign direct investment flows, wages, dividends, interest, and rental income earned in Malaysia, to the point that capital now moves freely in and out of Malaysia. The government continues to control the use of Malaysian Ringgit outside of Malaysia for settlement. However, there are no longer restrictions on resident companies with export earnings from paying in foreign currencies to another resident company for the purchase of goods and services. Foreign investors are allowed to buy or sell Malaysian Ringgit on a forward or spot basis with licensed onshore banks to facilitate the settlement of investments in Ringgit. In June 2011, Bank Negara removed limits on outbound investment, non-bank inter-company loans, and trade financing. BNM manages a floating exchange rate against a trade-weighted basket of currencies. The exchange rate against the USD stood at 3.05 on December 31, 2012. All payments to other countries must be made through authorized foreign exchange dealers. Banks must record the amount and purpose of each cross-border transfer over RM 200,000 (approximately US58,000). More information on Malaysiarsquos foreign exchange administration can be found at bnm. gov. myindex. phpchfeaadmamppgfeaadmamplangen Expropriation and Compensation The Embassy is not aware of any cases of uncompensated expropriation of U. S.-held assets by the Malaysian government. The government39s stated policy is that all investors, both foreign and domestic, are entitled to fair compensation in the event that their private property is required for public purposes. Should the investor and the government disagree on the amount of compensation, the issue is then referred to the Malaysian judicial system. Malaysia has signed and ratified the Convention on the Settlement of Investment Disputes between States and Nationals of Other States. Malaysia became a Contracting State on October 14, 1966 when the Convention entered into force, granting jurisdiction over investment disputes between the Government of Malaysia and non-Malaysian citizens to the International Center for Settlement of Investment Disputes (ICSID). www-wds. worldbank. orgexternaldefaultWDSContentServerWDSPIB2001050800009494601042407280024RenderedPDFmulti0page. pdf Malaysia also is a signatory to the Convention on the Recognition and Enforcement of Foreign Arbitral Awards. The domestic legal system is accessible but generally requires any non-Malaysian citizen to make a large deposit before pursuing a case in the Malaysian courts (i. e. 100,000), and can be slow, bureaucratic, and is regarded by some observers as politically influenced. Many firms choose to include mandatory arbitration clauses in their contracts. The government actively promotes use of the Kuala Lumpur Regional Center for Arbitration (rcakl. org. my ), established under the auspices of the Asian-African Legal Consultative Committee to offer international arbitration, mediation, and conciliation for trade disputes. The KLRCA is the only recognized center for arbitration in Malaysia. Arbitration held in a foreign jurisdiction under the rules of the Convention on the Settlement of Investment Disputes between States and Nationals of Other States 1965 or under the United Nations Commission on International trade Law Arbitration Rules 1976 and the Rules of the Regional Centre for Arbitration at Kuala Lumpur can be enforceable in Malaysia. Performance Requirements and Incentives Fiscal incentives granted to both foreign and domestic investors historically have been subject to performance requirements, usually in the form of export targets, local content requirements and technology transfer requirements. Performance requirements are usually written into the individual manufacturing licenses of local and foreign investors. The Malaysian government extends a full tax exemption incentive of fifteen years for firms with quotPioneer Statusquot (companies promoting products or activities in industries or parts of Malaysia to which the government places a high priority), and ten years for companies with quotInvestment Tax Allowancequot status (those on which the government places a priority, but not as high as Pioneer Status). However, the government appears to have some flexibility with respect to the expiry of these periods, and some firms reportedly have had their pioneer status renewed. Government priorities generally include the levels of value-added, technology used, and industrial linkages. If a firm (foreign or domestic) fails to meet the terms of its license, it risks losing any tax benefits it may have been awarded. Potentially, a firm could lose its manufacturing license. The New Economic Model stated that in the long term, the government intends gradually to eliminate most of the fiscal incentives now offered to foreign and domestic manufacturing investors. More information on specific incentives for various sectors can be found at mida. gov. my . Malaysia also seeks to attract foreign investment in the information technology industry, particularly in the Multimedia Super Corridor (MSC), a government scheme to foster the growth of research, development, and other high technology activities in Malaysia. Foreign investors who obtain MSC status receive tax and regulatory exemptions as well as public service commitments in exchange for a commitment of substantial technology transfer. For further details on incentives, see mdec. my. The Multimedia Development Corporation (MDeC) approves all applications for MSC status. In the services sector, the governmentrsquos stated goal is to attract foreign investment in regional distribution centers, international procurement centers, operational headquarter research and development, university and graduate education, integrated market and logistics support services, cold chain facilities, central utility facilities, industrial training, and environmental management. To date, Malaysia has had some success in attracting regional distribution centers and local campuses of foreign universities. For example, during 2011 the government facilitated partnerships between local partners and MIT to develop a graduate program in logistics management and with Johns Hopkins University to develop its first graduate medical school located outside the United States. Malaysia seeks to attract foreign investment in biotechnology, but sends a mixed message on agricultural and food biotechnology. On July 8, 2010, the Malaysian Ministry of Health posted amendments to the Food Regulations 1985 P. U. (A) 4371985 that require strict mandatory labeling of food and food ingredients obtained through modern biotechnology. The amendments also included a requirement that no person shall import, prepare or advertise for sale, or sell any food or food ingredients obtained through modern biotechnology without the prior written approval of the Director. There is no lsquothresholdrsquo level on the labeling requirement. Labeling of ldquoGMO Freerdquo or ldquoNon-GMOrdquo is not permitted. The labeling requirements only apply to foods and food ingredients obtained through modern biotechnology but not to food produced with GMO feed. The labeling regulation was originally scheduled to be enforced beginning in July 2012. However, a Ministry of Health circular published on August 27, 2012 announced that enforcement would be deferred until July 8, 2014. A copy of the law and regulations respectively can be found at: biosafety. nre. gov. myBiosafetyAct2007.shtml. and biosafety. nre. gov. myBIOSAFETY20REGULATIONS202010.pdf . Right to Private Ownership and Establishment Foreigners may purchase property worth over RM500, 000 (approximately US163,000) without restriction. Although the Federal government no longer requires foreigners to get approval from the FICs (Foreign Investment Committee) for the purchase of residential property, the State governments at times can be more restrictive than Federal regulation and can delay the purchase. Owning a business in Malaysia requires two local directors, though 100 of the shares can be held by foreign owners, except in sectors where foreign investment is restricted. Protection of Property Rights Real Property Rights Land administration is shared among federal, state, and local government. State governments have their own rules about land ownership, including foreign ownership. Malaysian law affords strong protections to real property owners. Real property titles are recorded in public records and attorneys review transfer documentation to ensure efficacy of a title transfer. There is no title insurance available in Malaysia. Malaysian courts protect property ownership rights. Foreign investors are allowed to borrow using real property as collateral. Foreign and domestic lenders are able to record mortgages with competent authorities and execute foreclosure in the event of loan default. Intellectual Property Rights Malaysia was removed from the U. S. Special 301 Watch List in 2012 following improvements in recent years in protecting IPR. In December 2011, the Malaysian Parliament passed amendments to the copyright law designed to, inter alia, bring the country into compliance with the WIPO Copyright Treaty and the WIPO Performance and Phonogram Treaty, define Internet Service Provider (ISP) liabilities, and prohibit unauthorized camcording of motion pictures in theaters. Malaysia subsequently acceded to the WIPO Copyright Treaty and the WIPO Performance and Phonogram Treaty in September 2012. In addition, the Ministry of Domestic Trade, Cooperatives, and Consumerism (MDTCC) took steps to enhance Malaysiarsquos enforcement regime, including active cooperation with rights holders on matters pertaining to IPR enforcement, ongoing training of prosecutors for specialized IPR courts, and the reestablishment of a Special Anti-Piracy Taskforce. In recent years, the MDTCC has also instructed its enforcement division to begin to take ex officio action, resulting in significant seizures of pirated products. In June 2011, the Malaysian government took action to block access to several international pirate sites and continues to be open to take down local sites featuring pirated content. The Ministry of Health implemented regulations in 2011 to provide a five year term for data protection of pharmaceutical products. Despite Malaysiarsquos success in improving its effective protection of IPR, key issues remain, including relatively widespread availability of pirated and counterfeit products in Malaysia, high rates of piracy over the Internet, and continued problems with book piracy. The United States continues to encourage Malaysia to accede to the WIPO Budapest Treaty on the International Recognition of the Deposit of Microorganisms for the Purposes of Patent Procedure. In addition, the United States continues to urge Malaysia to provide effective protection against unfair commercial use, as well as unauthorized disclosure, of undisclosed test or other data generated to obtain marketing approval for pharmaceutical products, and to provide an effective system to address patent issues expeditiously in connection with applications to market pharmaceutical products. Copyright Protection and Optical Media Piracy Copyright protection lasts for 50 years after the authorrsquos death and extends to computer software. The Copyright Act includes enforcement provisions allowing government officials to enter and search premises suspected of infringement and to seize infringing copies and reproduction equipment. The amendments to the Act passed by the Malaysian Parliament in 2011 include new authority to combat camcording activities in cinemas. Malaysia continues to face challenges in ensuring the effective protection of copyrighted materials. Pirated optical discs remain widely available, although less conspicuously than in the past. Unauthorized photocopying of textbooks remains a particular concern. On-line piracy and illegal downloading of cinematographic and musical works has grown. The Optical Disc Act of 2000 established a licensing and regulatory framework to control the manufacture of optical discs and to fight piracy. Under the Act, manufacturers are required to obtain licenses from MITI and MDTCC, to place source identification (SID) codes on each disc, and to allow regular inspections of their operations. The Ministry of Health in 2011 issued revised regulations to provide data exclusivity protection for pharmaceuticals for five years for new chemical entities, and three years for new indications. The time periods would be based on a drug39s approval date in its country of origin. Applications for data exclusivity for new chemical entities must be made within 18 months from the date the product is first registered and granted marketing authorization and for second indications within 12 months from the date the second indication is approved. The Malaysian law allows for the regulatory approval of generic versions of pharmaceuticals that are still patented, but prohibits marketing and commercial manufacturing during the patent validity period. Sales of counterfeit pharmaceuticals remain a problem in Malaysia. Counterfeit medicines that have been identified include quotdrugsquot with the wrong ingredients, insufficient active ingredients, and those with fake packaging. Unregistered generic copies of patented products are also available in Malaysia. The Ministry of Health and the MDTCC are improving their enforcement efforts, and share information and collaborate with industry on those efforts. The Ministry of Health in late 2012 circulated for comment draft legislation that would, if passed by Parliament, significantly increase penalties against those selling counterfeit medicines. Trademarked Consumer Products A number of U. S. consumer product companies also have suffered losses due to the presence in the market of counterfeit trademarked products. Counterfeiters have improved the quality of packaging and marketing so that consumers are misled into purchasing the products. Most of these counterfeit products are brought into the country from China, Thailand, and India. In 2011, MDTCC launched a ldquoBasket of Brandsrdquo initiative, a voluntary program where participating trademark holders receive more proactive protection efforts in exchange for a commitment to testify in any resulting prosecutions. Complicating enforcement of trademark-related violations is a Malaysian Court of Appeals interpretation of the trademark law that requires enforcement officials to have a ldquoTrade Description Orderrdquo to conduct criminal raids when the counterfeit product seized is not identical to the trademarked original. Patents registered in Malaysia generally have 20-year duration from date of filing, which can be extended under certain circumstances. The length of time required for patent registration averages five years and trademark registration averages two years. Registrations are handled by the MDTCCrsquos Patents and Trademarks Department. Transparency of Regulatory System The lack of transparency in government rule-making and procedures in Malaysia has impeded U. S. firmsrsquo access to the Malaysian market. Stakeholders have found it very difficult to access draft laws and regulations for the purpose of reviewing and offering comments, in large part due to Malaysiarsquos broad Official Secrets Act. Following an announcement by Prime Minister Najib in February 2012, the Chief Secretary to the Cabinet in April 2012 issued a circular instructing all Ministries to publicly post all draft laws and regulations on the internet for a 14 day public comment period. However, implementation of this new requirement appears to be uneven and many Ministries continue to consult selected stake holders in an opaque invitation-only manner. Malaysia is an observer but not a signatory of the WTO Government Procurement Agreement (GPA). Malaysiarsquos procurement policies are explicitly used to encourage greater participation of Bumiputra in the economy, transfer technology to local industries, create opportunities for local companies in the services sector, and enhance Malaysiarsquos export capabilities. U. S. companies have voiced concerns about the non-transparent nature of the procurement process in Malaysia. Traditionally, international tenders have been invited only where domestic goods and services are not available. In domestic tenders, preferences are provided for Bumiputra suppliers and other domestic suppliers. As a result, foreign companies do not have the same opportunities as local companies to compete for contracts. In most government tenders, especially for major infrastructure, foreign companies are required to take on a Bumiputra partner before their bids will be considered. Government officials maintain that procurement reform is an important goal of the Najib administration, and that progress is being made. The Prime Minister established the Performance Management and Delivery Unit (PEMANDU), to address concerns about transparency and competitive bidding in government procurement. In April 2010, the government launched a website to improve transparency in public procurement. Known as the MyProcurement portal, which can be accessed at myprocurement. treasury. gov. my. the website aims to be a government procurement information centre. To date, more than 5,000 contracts are listed on the website citing information on both advertised and awarded tenders (including dates), values of the contracts, and winners of the tenders. Malaysia is also increasing use of the Swiss Challenge method and integrity pacts in its government procurement procedures. However, some of the largest infrastructure and other projects are still sole-sourced through closed negotiations, not open tenders. Malaysia ranked in 54th place in Transparency Internationalrsquos Corruption Perception Index in 2012 (the lower the ranking, the less perceived corruption). The Malaysian government has taken steps to address corruption, including through the establishment of the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) in 2008, passage of legislation to make judicial appointments more transparent (the Judicial Appointments Commission Act) also in 2008, passage of a Whistleblower Protection Act in 2010, the introduction of procurement reforms and the launch of government initiatives to target corrupt practices. The Malaysian government considers bribery a criminal act and does not permit bribes to be deducted from taxes. Malaysiarsquos anti-corruption law includes the criminal offense of bribery of foreign public officials, permits the prosecution of Malaysians for offense committed overseas, and also provides for the seizure of properties. Critics have questioned the MACCrsquos ability to effectively address high-level corruption, although a number of cases are in court. The MACC conducts investigations but prosecutorial discretion remains with the Attorney General. A lack of capacity and technical skills in some areas hampers MACCrsquos overall effectiveness. The MACC introduced a public database of those convicted of corruption offenses. There is no systematic public disclosure of assets by senior officials. Critics also note that the Whistleblower Act does not protect those who disclose allegations to the media. Government officials cite a four point approach to reducing corruption in government procurement, a key area of focus: increasing the number and decreasing the size of government procurement contract subject to open tenders, introducing the Transparency International ldquoIntegrity Pactrdquo concept to be signed by all vendors that they understand bidding rules and anti-corruption laws prior to engaging in contract negotiations, issuing rules against Ministerial ldquoreferral lettersrdquo recommending specific contractors for government contracts, and fully implementing the new Whistleblower Act. Efficient Capital Markets and Portfolio Investments Foreign investors and foreign companies have access to credit on the local capital market. Foreign-controlled companies may seek any amount of Malaysian Ringgit credit facilities without Bank Negararsquos approval. There are no restrictions on foreign stock brokerage companies obtaining ringgit facilities to facilitate the settlement of transaction on the Malaysian stock and bond markets. There is no limit on the number of residential and commercial property loans allowed to foreigners. In 2008, the government liberalized the foreign exchange administration rules allowing borrowing in foreign currency by residents as well as borrowing and lending in ringgit between residents and non-residents. The Malaysian Deposit Insurance Company insures deposit accounts of up to RM 250,000 (US80,645) with separate funds for conventional and Islamic banking institutions. Capital Markets and Securities Trading Foreigners may trade in securities and derivatives. Malaysia houses Asiarsquos third largest corporate bond market, behind only Japan and Korea in market capitalization. Both domestic and foreign companies regularly access capital in Malaysiarsquos bond market. Malaysia provides tax incentives for foreign companies issuing Islamic bonds and financial instruments in Malaysia. During 2011, foreign capital continued flowing back into Malaysian bonds after a US35 billion outflow during the 2008-9 global financial crises. Malaysiarsquos stock market (Bursa Malaysia) is open to foreign investment and foreign corporation issuing shares. However, foreign issuers remain subject to Bumiputra ownership requirements of 12.5 if the majority of their operations are in Malaysia. Listing requirements for foreign companies are similar to that of local companies. There additional criteria for foreign companies wanting to list in Malaysia including, among others: approval of regulatory authorities of foreign jurisdiction where the company was incorporated, valuation of assets that are standards applied in Malaysia or International Valuation Standards and the company must have been registered with the Registrar of Companies under the Companies Act 1965. Malaysia has taken steps to promote good corporate governance by listed companies. Publicly listed companies must submit quarterly reports that include a balance sheet and income statement within two months of each financial quarterrsquos end and audited annual accounts for public scrutiny within four months of each yearrsquos end. An individual may hold up to 25 corporate directorships. All public and private company directors are required to attend classes on corporate rules and regulations. Legislation also regulates equity buybacks, mandates book entry of all securities transfers, and requires that all owners of securities accounts be identified. A Central Depository System (CDS) for stocks and bonds established in 1991 makes physical possession of certificates unnecessary. All shares traded on the Bursa Malaysia must be deposited in the CDS. Short selling of stocks is prohibited. Competition and State-Owned Enterprises On April 21, 2010, the Parliament of Malaysia approved two bills, the Competition Commission Act 2010 and the Competition Act 2010. The Acts took effect January 1, 2012. The Competition Act prohibits cartels and abuses of a dominant market position, but does not create any pre-transaction review of mergers or acquisitions. Violations are punishable by fines, as well as imprisonment for individual violations. The Acts established a Competition Commission with broad investigative and enforcement powers, as well as a Competition Appeals Tribunal (CAT) to hear all appeals of Commission decisions. State-owned enterprises play a very significant role in the Malaysian economy. Such enterprises have been used to spearhead infrastructure and industrial projects. The government owns approximately 36 of the value of firms listed on the Bursa Malaysia through its seven Government-Linked Investment Corporations (GLICs), including a majority stake in a number of companies. Only a minority portion of stock is available for trading for some of the largest publicly listed local companies. The government has indicated increasing interest in restarting its privatization efforts through the New Economic Model reforms. Khazanah, often considered the governmentrsquos sovereign wealth fund, owns stakes in companies competing many of the countryrsquos major industries. The Prime Minister chairs Khazanahrsquos Board of Directors. PETRONAS, the state-owned oil and gas company, is Malaysiarsquos only Fortune Global 500 firm. In July 2011, the Government identified 33 government-linked companies as ready for divestment, but did not identify them by name. Under the plan to rationalize the portfolio of government-linked companies (GLCs) in Malaysia, the Government will reduce its stakes in some of these companies, list a few others and sell the rest. In first quarter of 2012 Khazanah offloaded its stake in the national car company Proton to DRB-Hicom Bhd. In December 2012 Khazanah announced its intention to divest its IT company Time Engineering Bhd to a Bumiputra-owned company. However, the majority of GLCs are not affected by the divestment plan, and GLCs will retain a major role in Malaysiarsquos economy. Corporate Social Responsibility (CSR) The development of corporate social responsibility in Malaysia is moving to higher levels and many larger companies have CSR programs and activities. In 2006, Malaysian stock market regulator, the Securities Commission, published a CSR Framework for all publicly listed companies, which are required to disclose their CSR programs in their annual financial reports. In 2007 the Women, Family and Community Ministry launched the Prime Ministerrsquos CSRrsquos Awards to recognize companies that have made a difference to the communities in which they are active through their CSR programs. Malaysia has experienced political stability since its independence in 1957, with the exception of ethnic riots that followed the 1969 national elections. Najib Razak peacefully took office as Malaysiarsquos 6th Prime Minister on April 2, 2009. The government historically denied assembly permits for anti-government street demonstrations. In April 2012, the Peaceful Assembly Act took effect, which eliminates the need for permits for public assemblies but outlaws street protests and places other significant restrictions on public assemblies. On April 28 2012, the police disrupted a large protest march that took place despite restrictions the government attempted to impose. Subsequent demonstrations and protest marches took place in 2012 without disruption. Bilateral Investment and Taxation Agreements Malaysia has bilateral investment guarantee agreements with over 70 economies, including the United States, has bilateral investment treaties with 36 countries, and has double taxation treaties with over 70 countries. Malaysiarsquos double taxation agreement with the U. S. currently is limited to air and sea transportation. There is currently no bilateral investment treaty between the US and Malaysia. OPIC and Other Investment Insurance Programs Malaysia has a limited investment guarantee agreement with the U. S. under the U. S. Overseas Private Investment Corporation (OPIC) program, for which it has qualified since 1959. However, few investors have sought OPIC insurance in Malaysia. Malaysiarsquos shortage of skilled labor is the most often cited impediment to economic growth cited in numerous studies. Malaysia has an acute shortage of highly qualified professionals, scientists, and academics. The Malaysian labor market operates at essentially full employment, with unemployment for Malaysians averaging 3.2 in 2012. The number of unemployed university graduates remains high, however, at about 40,000 in 2012. In an effort to improve the employability of local graduates, the GOM offers additional training modules at public universities in English language skills, presentation techniques, and entrepreneurship. Malaysia is a member of the International Labor Organization (ILO). Labor relations in Malaysia are generally non-confrontational. A system of government controls strongly discourages strikes. Some labor disputes are settled through negotiation or arbitration by an industrial court, though cases can be backlogged for years. Once a case is referred to the industrial court, the union and management are barred from further industrial action. While national unions are proscribed due to sovereignty issues within Malaysia, there are a number of territorial federations of unions (the three territories being Peninsular Malaysia, Sabah, and Sarawak). The government has prevented some trade unions, such as those in the electronics and textile sectors, from forming territorial federations. Instead of allowing a federation for all of Peninsular Malaysia, the electronics sector is limited to forming four regional federations of unions, while the textile sector is limited to state-based federations of unions, for those states which have a textile industry. Employers and employees share the costs of the Social Security Organization (SOSCO), which covers an estimated 12.9 million workers. No systematic welfare programs or government unemployment benefits exist however the Employee Provident Fund (EPF), which employers and employees are required to contribute to, provides retirement benefits for workers in the private sector. Civil servants receive pensions upon retirement. The regulation of employment in Malaysia, specifically as it affects the hiring and redundancy of workers remains a notable impediment to employing workers in Malaysia. The high cost of terminating their employees, even in cases of wrongdoing, is a source of complaint for domestic and foreign employers. The World Bank estimates that the financial cost of firing an employee averages 75 weeks of salary for that worker. The Embassy hears reports from some U. S. companies that the government monitors the ethnic balance among employees and enforces an ethnic quota system for hiring in certain areas. Race-based preferences in hiring and promotion are widespread in government, government-owned universities, and government-linked corporations. The Minimum Wage Order 2012 came into force on January 1, 2013 and fixed the rate at 300 per month in Peninsular Malaysia and 266 for those in East Malaysia. However there have been calls for the government to defer the implementation of the new policy. Foreign workers are categorized as follows: ldquoexpatriatesrdquo (anyone earning at least RM 5,000 or 1,429, per month) ldquoforeign skilled workers, rdquo and ldquoforeign unskilled and semi-skilled workers. rdquo The Malaysian Government has embarked on a number of immigration liberalization initiatives aimed at expatriates and foreign skilled workers. Employing expatriates involves two phases. First, the company must be granted approval for the expatriate post then the individual must be approved by receiving a ldquoreference visardquo from the Malaysian embassy in the expatriatersquos home country and approval from the Immigration Department. More details can be found at pemudah. gov. myguidebook. pdf . Companies in different sectors must apply for approval for expatriate posts through the respective government authority: manufacturing and manufacturing-related companies apply through MIDA companies with ldquoMultimedia Super Corridorrdquo (MSC) status through the Multimedia Development Corporation banking and insurance companies through Bank Negara Malaysia securities brokers through the Securities Commission biotechnology companies through Biotech Corp and companies in other sectors through the Expatriate Committee. Each authority has its own set of requirements and decisions are made on a case-by-case basis. Manufacturing companies that are 100 foreign-owned must have a minimum paid-in capital of RM 500,000 (as of January 1, 2010) to employ expatriates. Companies with joint foreign and Malaysian ownership must have a minimum paid-up capital of RM 350,000 while Malaysian-owned companies must have a minimum of RM 250,000. It appears that the larger a companyrsquos paid-in capital, the more expatriates the company can employ. Manufacturing-related companies in sub-sectors targeted by the government for development are given priority. These include regional establishments (operational headquarters, international procurement centers, regional distribution centers) support services (integrated logistics services, integrated market support services, central utility facilities, cold chain facilities) research and development software development hotel and tourism projects technical and vocational training some environment-related services and film or video production. Except for manufacturing companies with automatic allowances, a firm wishing to employ expatriate personnel generally must demonstrate that there is a shortage of qualified Malaysian candidates and that a Malaysian citizen is being trained. In practice this is difficult for firms to document. In 2010, the government eliminated the six-month waiting period for determining a shortage of Malaysian candidates. Expatriate visas are issued for a period of up to ten years. Unskilled foreign workers receive a three-year work permit, renewable annually up to five years, and foreign skilled workers can qualify for up to 12 months. If an unskilled worker acquires ldquoskills certificates, rdquo heshe may apply for a permit as a skilled worker after exhausting the five-year maximum as an unskilled worker. Foreign domestic helpers are permitted to remain in Malaysia on a work permit beyond ten years. Malaysiarsquos freeze on permanent resident visas was removed in 2010 with a point system introduced for residents living in Malaysia over five years. Malaysia also has the ldquoMalaysia, My Second Homerdquo program and the Residence Pass that provides long-term resident visas for expatriates. Launched in April 2011, the Residence Pass ndash Talent (RP-T) is offered to highly qualified expatriates who can contribute towards Malaysiarsquos economic transformation. The ten-year Pass accords eligible holders many benefits, including the ability to change employers without having to renew the pass. Details are at talentcorp. my . Government officials say they have taken steps to simplify and expedite permit approvals for some categories of foreign personnel. The PEMUDAH task force developed a guidebook clarifying the various procedures and requirements. In 2010, the government implemented new regulations reducing application approval times, removing expatriate age limits, and allowing automatic approval for expatriate employees earning over US2,580 per month. The spouse of an expatriate holding a Dependent Pass is allowed to take up paid employment without converting the Dependent Pass to an ldquoEmployment Passrdquo or to a ldquoVisit Pass for Temporary Employmentrdquo on the condition that permission to take up the paid employment is endorsed on hisher passport by an authorized Immigration officer. In November 2012, the government announced the setting up of the Expatriate Services Division to facilitate and retain foreign talents. Expected to be fully operational by March 2013, this division will be an integrated service facility offering services to expatriates and their dependants in matters relating to immigration process. Foreign Trade ZonesFree Ports The Free Zone Act of 1990 authorized the Minister of Finance to designate any suitable area as either a Free Industrial Zone (FIZ), where manufacturing and assembly takes place, or a Free Commercial Zone (FCZ), generally for warehousing commercial stock. Currently there are 13 FIZs and 12 FCZs in Malaysia. In June 2006, the Port Klang Free Zone opened as the nation39s first fully integrated FIZ and FCZ, although the project been dogged by corruption allegations related to the land acquisition for the site. The Minister of Finance may appoint any federal, state, or local government agency or entity as an authority to administer, maintain and operate any free trade zone. Raw materials, products and equipment may be imported duty-free into these zones with minimum customs formalities. Companies that export not less than 80 of their output and depend on imported goods, raw materials, and components may be located in these FZs. Ports, shipping and maritime-related services play an important role in Malaysia since 90 of its international trade by volume is seaborne. Malaysia is also a major transshipment center. Goods sold into the Malaysian economy by companies within the FZs must pay import duties. If a company wants to enjoy Common External Preferential Tariff (CEPT) rates within the ASEAN Free Trade Area, 40 of a product39s content must be ASEAN-sourced. In addition to the FZs, Malaysia permits the establishment of licensed manufacturing warehouses outside of free zones, which give companies greater freedom of location while allowing them to enjoy privileges similar to firms operating in an FZ. Companies operating in these zones require approvallicense for each activity. The time needed to obtain licenses depends on the type of approval and ranges from 2-8 weeks. Foreign Direct Investment Statistics The U. S. has been consistently a leading foreign investor in Malaysia, with significant presence in the oil and gas sector, manufacturing, and financial services. A 2005 survey by the American Malaysian Chamber of Commerce put cumulative U. S. interest in Malaysia at more than US 30.0 billion, significantly more than some official U. S. and Malaysian statistics, which may not capture or may undercount U. S. investment. U. S. firms with significant investment in Malaysiarsquos petroleum and petrochemical sector include: ExxonMobil, Caltex, ConocoPhillips, Murphy Oil, Hess Oil, Halliburton, Dow Chemical and Eastman Chemicals. Major semiconductor manufacturers, including Freescale, Texas Instruments, Intel, and others have substantial operations in Malaysia, as do electronics manufacturers Western Digital, Komag, Agilent, and Motorola. In recent years Malaysia has attracted significant investment in the production of solar panels, including from U. S. firms. Virtually all major Japanese consumer electronics firms (Sony, Fuji, Panasonic, Matsushita, Hitachi, etc.) have facilities in Malaysia. Tables 1-3 report approved manufacturing investment in Malaysia, as opposed to actual investments, and do not include significant U. S. investment in the petroleum and financial sectors. Table One: Sources of Approved Manufacturing Investment in Malaysia (Value in Millions of U. S. Dollars) - Source: Bank Negara Malaysia and Department of Statistics, Malaysia - Exchange Rates: U. S. 1.0RM 3.42 (2009 rate), RM3.04 (2010 rate), RM3.17 (2011 rate) RM3.05 (2012 rate) - Note: Includes investments by holding companies . U. S. exporters seeking general export informationassistance or country-specific commercial information should consult with their nearest Export Assistance Center or the U. S. Department of Commercersquos Trade Information Center at (800) USA-TRADE, or go to the following website: export. gov. To the best of our knowledge, the information contained in this report is accurate as of the date published. However, The Department of State does not take responsibility for actions readers may take based on the information contained herein. Readers should always conduct their own due diligence before entering into business ventures or other commercial arrangements. The Department of Commerce can assist companies in these endeavors. In This Section:

Comments